Ga naar de inhoud

Reageer op: Assignment 1: redenen om mee te doen!

Inge Vaandering
Deelnemer

Ik merk dat de huidige ‘norm’ in wonen (zelfstandig of met een partner ) me niet zo aantrekt omdat ik het belangrijk vind om meerdere mensen met verschillende perspectieven in de buurt te hebben, om voor elkaar te zorgen en van elkaar te leren. Daarnaast lijkt het me beter voor natuur en mens als onze ruimte beter wordt verdeeld.

Mijn huidige woonsituatie is een woongroep binnen een woongemeenschap in Den Haag. Hoewel ik merk dat ik het makkelijker vind om energie te stoppen in mensen en de ruimte om me heen dan voorheen toen ik op mijzelf woonde, vind ik het best ingewikkeld zo veel te investeren als ik zou willen vanwege vrienden en de andere mogelijkheden( of afleidingen) die een stad te bieden heeft. 

Daarnaast ben ik een groot voorstander van werken met de natuur in plaats van tegen de natuur wat ik in de huidige maatschappij ook een moeilijk parket vind. 

Ik ben erg benieuwd wat andere deelnemers en experts hier over te zeggen hebben en wat ik mee kan nemen in wat ik echt belangrijk vind rondom samenwonen en leven of kan toepassen bij mijn huidige woongemeenschap.