MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › 1.2 Oefening: Wat verwacht ik van deze cursus? › Reageer op: 1.2 Oefening: Wat verwacht ik van deze cursus?
Als onderdeel van een collectief van nu 8 personen, wil ik ons graag verder helpen. Ik wil meer inzicht krijgen in wat mogelijk is en wat bij ons past. Bijvoorbeeld qua rechtsvorm, financiële afspraken, locatie en samenwerking. Ook wil ik beter leren hoe we onze plannen concreet kunnen maken, om kunnen gaan met moeilijkheden en duidelijker kunnen communiceren intern en extern.
Daarnaast vinden we onze idealen erg belangrijk. Gelijkwaardigheid, inclusie en veiligheid zijn hierin denk ik het belangrijkste. Alleen wordt hier in de huidige structuren vaak te weinig rekening mee gehouden. Hierin hopen we toch een weg te vinden en een goede balans tussen het op papier laten kloppen en in het echt laten leven.
We hopen samen een plek te creëren waar we onszelf kunnen zijn, zorg dragen voor elkaar, onze omgeving en onszelf en samen kunnen genieten van het samenzijn en de mogelijkheden die de gemeenschap en plek ons biedt.