MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › 3.2.1 Mijn verwachtingen verhelderen › Reageer op: 3.2.1 Mijn verwachtingen verhelderen
Verwachtingen:
ZIELSGENOTEN: uitgedaagd worden in mijn confortzone, beter inzicht verkrijgen in andermans visie en -beleving. Reflectie, maatschappelijke kritiek, inspiratie.
MEDEWERKERS: betrokken worden en meewerken aan (voor de groep) betekenisvolle realisaties, projecten en engagementen;
VRIENDEN: vertrouwen ontwikkelen voor en met anderen, vriendschap bouwen;
GEZELSCHAP ruim aanbod genieten aan informeel en opgevolgde contacten;
IDEEËN: verruimde horizonten verkennen, verleend door andere groepsleden;
NETWERKEN: ruim aanbod genieten aan secundaire contactpersonen;
STEUN en hulp vinden en aanbieden;
DEELl-, ruil-, ontleenmogelijkheden, semicollectieve faciliteiten
SPEELMATEN: delen van levensmomenten, evenementen en feesten met mensen die dicht bij mij staan
DYNAMIEK: beweging, animatie, verandering. Diversiteit aan mensentypes en leeftijden.
Waarom?
Omdat we, diep van binnen, smachten naar behoren tot een groep, genegenheid met anderen, connectie met onze omgeving, verwondering voor het leven in al zijn vormen, spirituele groei, een betere verstandhouding, vrede en stabiliteit, vreugde en celebratie.
Intenties:
Ik wil kanalen zoeken waar potentiële leden zich bevinden om dezen aan te spreken,
Ik waak voor respectvolle communicatie en inclusie,
Ik wil zelf graag helpen en meedoen waar ik expertise heb,
Ik kruip uit mijn schild en doe mee als anderen initiatieven opstarten (ipv kritiek te geven),
Ik zorg dat ik regelmatig beschikbaar en aanwezig ben om te luisteren, bij te staan, te getuigen, ook op informele wijzen en momenten.
Ik informeer naar anderen en schep vertrouwen en veiligheid voor een open communicatie.
Ik breng zelf mensen bij elkaar en werk eraan de diepere connectie te bevorderen via speelse animatietechnieken.