MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › 1.2 Motivatie om deel te nemen › Reageer op: 1.2 Motivatie om deel te nemen
Ik hou van verbinding en heb graag mensen om me heen, maar ook behoefte aan privacy. vanuit een hang naar het vroegere nieuwbouwwijkje waar ik woonde, waar de buurvrouwen elkaars kinderen nog mee uit school meenamen, de buurmannen hielpen met een klusje en waar je met elkaar gezellig een verjaardag vierde, heb ik ruim 10 jaar geleden al een woonconcept ontwikkeld, tot nu toe alleen nog maar op papier. ik heb er ook een opleiding in Antwerpen voor gedaan, maatschappelijk ondernemen, wat heel positief beoordeeld is door de jury. ik geloof in gemeenschappen, kleine wooncommunities, waar we als mensen gelijkwaardig kunnen leven. ik geloof in een gemeenschap waar jong en oud samen leeft, mensen met kinderen, alleenstaanden, jong en oud. ook zie ik daar een ecologisc voordeel aan, bijv auto delen, via een cooperatie inkopen doen, een sociale onmoetingsplaats bieden, een moestuin, dieren etc.
alleen is dit alles niet haalbaal, maar met elkaar wel. ik heb op mijn visitekaartje staan ‘alone we can do so little, together we can do so much!’. daar geloof ik in, met elkaar en voor elkaar!