Ga naar de inhoud

Reageer op: Assignment 2: waarom zou ik iets willen met communities?

Boudewijn Magnus
Deelnemer

Kristophe,
Ik hefken mij heel syerk in way je schrijft. Wasr heybook mijnom gast is of je de andrr wil ontmoeten. Ik zou nog wst verder willen gaan: en of je in de ander jezelf wil herkennen. Allerlei aandachtsvelden en bezigheden kunnen daar ondersteunend voor zijn, maar zijn mijns inziend uchyrloos xonder fie specifike ontmoetingsintentie. Ont-moeten vooral ook en aandachtig asnwezig zijn en luisteren. Ik heb dat bij enkele mensem mogen ervaren en delen. In een gdmeenschapnis dat veel lastiger omdat de focus vaak op deelgebieden ligt: ecologie. meditatie. wereldbeeld. Vanuit hetbontmortingsperspecrief komen die allen als vanzekf gelijkgericht. Ik.heb plekken gekend waar ecologie hoog on het vasndel stond en meditatie, masrcer geen aandachgven gerichtheid als zodanig was op ontmoeting. Wij zijn in onze westerse opvoedibg en cultuur zo geconditioneerd dat ontmoeting wel heel moeilijk lijkt: het zonder oordeel luisterend open staan voor wat er in de ander (en jezelf) leeft. Je kan dat alleen maar zelf trachten.toe te passen en kijken of je anderen ontmoet die daarmee resoneren.