- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand, 3 weken geleden door .
Weergave van 1 reactie thread
Weergave van 1 reactie thread
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › 1.2 Redenen om meetedoen
Mijn reden om mee te doen aan MasCot is dat ik eco-dorpen ontzettend interessant vind en ze zie als een politiek alternatief. Voor mij zijn eco-dorpen een mogelijke reactie op een systeem dat gebaseerd is op voortdurende economische groei.
De eerste keer dat ik in een eco-dorp was, is inmiddels tien jaar geleden, toen ik nog in Duitsland woonde. Toen was ik al meteen enorm enthousiast.
Nu ben ik actief binnen het netwerk en ben ik ook betrokken bij een project in Wageningen, De Beuk. Ik wil graag beter begrijpen hoe je eco-dorpen praktisch kunt opzetten en hoe je zulke initiatieven kunt organiseren.
Daarom kijk ik ernaar uit om meer te leren over dit proces en om mensen te ontmoeten die dezelfde interesse en motivatie hebben.
Dat politieke dat herken ik. We hebben een andere manier van samenleven nodig, in het groot. Mooi om daar vanuit iets persoonlijks aan bij te dragen.
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.