- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand, 2 weken geleden door .
Weergave van 1 reactie thread
Weergave van 1 reactie thread
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › 1.5 Waarom wil ik iets met communities?
Opdracht 1.5 Waarom wil ik iets met communities?
De manier waarop ik nu leef is heel prettig (een comfortabel huis in een grote tuin), maar het voelt ongemakkelijk als ik zie hoeveel mensen geen goede plek op deze aarde hebben. Hoewel ik ook tijd en ruimte voor mezelf nodig heb, zou ik me graag voor mijn dagelijkse leven willen verbinden aan een groep andere mensen. Uitgangspunt is dat we met elkaar delen wat we niet dagelijks nodig hebben. Zo kunnen we op een natuurlijke manier samen dingen oppakken en voor elkaar zorgen als dat nodig is. Een beweging tegen het individualisme in.
Bovendien willen we ons ecodorp in een voedselbos bouwen, en samen met de bewoners zorg dragen voor het voedselbos en de gezamenlijke gebouwen.
Zowel in het ecodorp als in het voedselbos zorgen we voor natuur, mensen, planten en bomen waarbij we zo divers mogelijk willen zijn. Ik hoop dat we het financieel voor elkaar krijgen dat jong en oud, gezinnen en alleengaanden, zo samen kunnen leven en er een mooie en fijne plek van maken.
– Delen taken, kosten, arbeid, verantwoordelijkheid
– Zelfvoorzienend in zoveel mogelijk basisbehoeften
– Lokale economie stimuleren
– Wederzijdse afhankelijkheid zorgt voor gelijkwaardigheid
– Kleinschaligheid is ecologisch
– Weerbaarheid en wendbaarheid
– Betere wereld creëren
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.