Ga naar de inhoud

2.2.4 Doelen stellen werd ineens visie

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
      Haiko Akkermans
      Deelnemer

Het bijwonen van een lezing lijkt iets in me te hebben losgemaakt. Het was bij de boerderijstichting Friesland. Hier kreeg ik ten gehore dat de uitstraling van het land ze zorgen baart. Veel boerderijen komen leeg te staan en het lijkt lastig om een nieuwe functie hiervoor te creeren. 

Vervolgens kwam een oud plan van me in mijn gedachten, met meer in het moment erbij. Een boerderij als gezamenlijke ruimte, tiny houses eromheen, meer bomen (voedsel)bos op de landen, combi van geven en nemen met de natuur. Permacultuur, dieren er doorheen. Als vroeger, zelfvoorzienend of zelfs voorziend voor de omgeving. 

Ook weer een persoonlijk proces, zoals ik meestal begin. Wat speelt er in het moment in mij. 

En ik ben nog niet concreet, smart geworden. Daarmee wel bewust geworden van mn anarchistische neigingen of onderlaag en hoe ik bewegen vanuit mn hart belangrijker lijk te vinden. 

Hier bij doelen stellen lijkt ineens een visie op gang te komen. Ik weet niet eens of ik dit zelf wil. Ms ook wel. Oh, ja, ik kan circling enzo daar immer prima mee combineren. Doelen stellen voelt voor mij meer, gewoon beginnen als iets goed voelt, en de interactie aangaan. Dan wordt alles vanzelf duidelijk. Later vast meer. 

Liefs, Haiko

Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.