Ga naar de inhoud

4.9.1 Maak een stappenplan voor een goede vergadering

MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen Forums MasSCOT Academie Antwoorden 4.9.1 Maak een stappenplan voor een goede vergadering

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur

Ik kan weer uit mijn eigen ervaring iets delen ( met de centrale kring bij ons waar ik lid van ben) en ook dat dit frustrerend is. Ik mis eigenlijk veel van dat wat jullie in die stuk suggereren bij onze meetings en ik wil dat proberen weer in te brengen, zoals een facilitator ( dus geen voorzitter), een hartkeeper ( die lijkt me heel erg nodig, zeker bij ons, vaak wordt niet zo respectvol op elkaar gereageerd), een aparte timekeeper lijkt het ook fijn om te hebben, dan hoeft daar de faciliator niet zo erg op te letten en kan zich meer richten dat iedereen aan bod kan komen met zijn inbreng of relfectie en alle agendapunten aandacht krijgen . Dus ik steek hier weer nieuwe ideeen op om hopelijk de centrale kring ( middenkring) vergaderingen wat zachter en afgestemd te maken. Ik heb wel last van als er aan het begin al aanwezig leden zeggen, laat het ons beperkt houden, niet te lang praten….Ik heb geen idee hoe daar ermee om te gaan. Ik vind dat niet prettig als er geen ruimte is om echt met elkaar uit te wisselen en goed afgestemd door de agenda heen te werken…. Ik ben wel degene die voor de centrale ( middenkring) in onze woonwerkvereniging de agenda verzorgt ( er staan standard dingen erin, maar ik vraag ook vooraf al om input van anderen, of er themas zijn die ze besproken willen hebben). De agenda wordt 2 dagen voor de vergadering aan alle deelnemers van de vergadering rondgestuurd. Er kunnen nog spontaan punten erbij komen aan het begin van de bijeenkomst. Omdat ik al veel ervaring heb met agendas maken, doe ik dat nu niet hier tijdens deze opdracht.

Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.