- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken, 5 dagen geleden door .
Weergave van 1 reactie thread
Weergave van 1 reactie thread
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › Criteria om met een community te leven en bouwen
Tags: motivatie
Mijn naam is Fieke Derksen. Ik ben initiatiefnemer van Tiny House community In de Wildernis in Doetinchem. Wij wonen met 8 huishoudens in een community met een sociocratische besluitvorming en dragen samen zorg voor elkaar en het gemeenschappelijke gebouw en het terrein. We zijn een vereniging en hebben dit proces in co-creatie met de gemeente ontwikkeld.
Voor mij is gemeenschappelijk leven samen wonen in aparte huizen, elkaar helpen in het leven op sociaal gebied en samen zorg dragen voor de wereld en de natuur. Maar ook de moeilijke en mooie dingen in het leven samen delen. Een gemene deler als visie is daarin belangrijk en een bepaalde toewijding daaraan ook. Het is belangrijk dat je je veilig kunt voelen binnen deze vorm en jezelf kunt zijn en jezelf en als groep kunt ontwikkelen door samen te leren van elkaar. Daarnaast is het mooi wanneer je anderen op een laagdrempelige manier kunt inspireren om kleine stappen te zetten naar een socialer en duurzamere wereld.
Dag Fieke,
Respect voor wat jullie gecreëerd hebben. Ik heb jullie project bekeken via TinyFindy en de foto’s zien er heerlijk uit. Ik ben benieuwd wat voor jou in elke fase de grootste uitdaging was en hoe jullie dit met elkaar goed hebben doorgewerkt. Wat zijn volgens jou de eigenschappen die je als persoon nodig hebt om zo’n project tot een goed resultaat te brengen?
Hartelijke groet van Chaja
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.