- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 maanden geleden door .
Weergave van 0 reactie threads
Weergave van 0 reactie threads
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › Even voorstellen en mijn motivatie om mee te doen
Hallo allemaal!
Mijn naam is Anne, ik ben 33 jaar en woon momenteel in Ter Aar in een sociale huurwoning met grote tuin. Hier ben ik sinds kort bezig een vijver aan te leggen, inclusief wat inheemse overplanten, aardbeien, blauwe bessen en aalbessen. Ik woon samen met mijn poes Maja die ook erg geniet van de tuin. Verder houd ik van wandelen, zingen, tekenen en probeer ik op verschillende manieren iets bij te dragen aan natuur en maatschappij, door bijvoorbeeld te collecteren voor het goede doel en vegetarisch te eten. Naast mijn reguliere werk als begeleider van mensen met autisme, werk ik zo nu en dan in een café in het dorp. Dit is een heerlijke manier om mensen uit de buurt te leren kennen en het voelt niet als werk.
Door het meedoen aan deze cursus hoop ik:
– meer verschillende gemeenschappen in Nederland te ontdekken en ermee in contact te komen
– verder verkennen of het gemeenschapsleven iets voor mij is in directe of indirecte zin
– iets meer te leren over de juridische en financiële aspecten die een rol spelen bij gemeenschappen in Nederland
Vanuit mijn werk als maatschappelijk werker ben ik daarnaast benieuwd naar de dynamiek in gemeenschappen en hoe ik hier positief aan bij kan dragen.
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.