Ga naar de inhoud

Kennismaking en interesse

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
      Boudewijn Magnus
      Deelnemer

Mojn naam is Boudewijn Magnus (73) momenteel woonachtig in een flat in mijn thuisstad Antwerpen. Sinds aanvang (2000) ben ik lid gewrest van ecodorp nederland, een voorloprr van de huidige organisatie. Zo heb ik asm vele initiatieven derlgenomen en heb velenperiodes verbleven on ecodorpen. Vooral in de Vlierhof. Ecolonie en innessence. Mijn droom was steeds om in zulke gemeenschap permanent te blijven wonen. De covidmaatregelen hebben dat proces abrupt afgebroken, waardoor ik in Antwerpen terecht ben gekomen. Graag wil ik, niet als verantwoordelijke, maar als adviserende ‘elder’ een gemeenschap met alle leeftijden mee opbouwen. Vanuit mijn jarenlange ervaring mijn oude dag doorbrengen in een intentional community. Waar buiten samen wonen ook samen werken en een eigen economie opbouwen centraal staan als ecodorp. Gemernschapsvorming staat daarbij voor mij centraal: naar een.meer menselijke samenleving vanuit open aandacht (presentie).
      Ik heb in mijn leven tevend veel ervaring opgedaan met rebalancing, Tantra, Tango, spiegelogie. Diverse op Osho georienteerde meditaties en opleidingen. Zou graag veel van deze ervaringen en kennis willen delen met geinteresseerden.

Haiko Akkermans
      Deelnemer

Mooie ervaringen zo lijkt het! Het samenwerken en ook een eigen economie opbouwen lijkt me interessant om hier meer over te horen. Liefs, Haiko

Hallo Boudewijn, mijn naam is Demian (50) en sta hopelijk aan het begin van een mooi Ecodorp avontuur. Jouw verhaal spreekt mij wel aan vanwege het feit dat je na al die jaren en de Covid spelbreker toch weer op zoek gaat naar bijvoorbeel ‘buiten samen wonen ook samen werken’. Wij (ik en mn vrouw Nance) hebben afgelopen jaar het boek van Willem de Ridder gelezen en o.a. daardoor vanuit een nieuw perspectief een spannende beslissing genomen. We wonen nu nog in de Randstand met beide een vaste kantoorbaan maar hebben gezegd ‘Binnen nu en 2 jaar wonnen we ergens ‘in de natuur’, bij voorkeur in een Ecodorp of gelijkaardige community. Enkele weken later kwamen we via Gen NL deze MAsscot training tegen en ben ik dit bericht aan het typen :). Lijkt me leuk om eens van gedachten te wisselen over jouw ervaring (en evt. ervaringen met de spiegelogie). Vriendelijke groet, Demian

Edwin Göbel
      Deelnemer

Moi Boudewijn,

Wat mooi om jouw bericht te lezen. Ik zou graag nog meer willen horen over jouw ervaringen, bijvoorbeeld over jouw tijd in Vlierhof.

Voor mij zijn aanwezigheid en aandacht ook heel belangrijk. Ik ben zelf bezig met Qigong, meditatie en martial arts. Dat heeft voor mij ook veranderd hoe ik met mensen in contact ga en hoe ik relaties opbouw.

Hoe denk jij dat de verschillende praktijken die jij doet, een rol spelen in het dagelijkse sammenleven met mensen?

Boudewijn Magnus
      Deelnemer

Edwin,
      Dank voor je mooie reactie. Ik overweeg om waar mogelijk deel te nemen aan bijeenkomsten. Vooreerst die vanaf 3 april in Nederweert. Wellicht kunnen wij elkasr op een vsn de netwerkbojeenkomsten ontmoeten.

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.