- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 weken geleden door .
Weergave van 1 reactie thread
Weergave van 1 reactie thread
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › Mijn motivatie om mee te doen
Mijn man en ik hebben een aantal weken geleden besloten om binnen 2 jaar in de natuur te (willen) wonen.
Bij het zien van diverse video’s over ecovillages ontstond de klik en begreep ik dat dit precies is wat ik al jaren voel maar niet kon omschrijven. Dit was een emotioneel moment. Dit is het!
Terug naar de basis. Terug naar de natuur. Terug naar waar het om gaat.
Mee doen is voor ons een onderdeel in de zoektocht en oriëntaties in onze wens/ons besluit om in een ecovillage te willen wonen.
Om onze wensen en mogelijkheden te onderzoeken.
Om te zien wat bij ons past en wat wij nu daadwerkelijk belangrijk vinden.
Ook is het nog de vraag of dit in het buitenland of in NL zal zijn. Wij neigen nu naar het buitenland.
Mijn wens is nu meer te gaan naar de kern van het leven. Zowel in contacten als in leven met en in de natuur.
Loskomen van de mailstream opinie/media en vastgeroeste en aangeleerde patronen en overcosumptie.
Wij moeten nog veel leren over natuurlijker leven en hopen contacten te krijgen die ons onder andere hierin kunnen helpen en inspireren.
Ik ben heel benieuwd welke inzichten en inspiratie ik op ga doen!
Mooi en duidelijk.
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.