- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 weken, 5 dagen geleden door .
Weergave van 1 reactie thread
Weergave van 1 reactie thread
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › Oefening succesfactoren
Ik ervaar in twee subkringen in die ik meewerk van de huidige woonwerkgemeenschap waar ik sterk bij betrokken ben en die ik mee opgebouwd heb wel een prettige samenwerking en zijn. Dat heeft te maken dat wij open staan elkaar te horen, ook zijn het mogelijk verschillende zichtwijzen. Wij geven iedereen ruimte om zijn talent in te brengen en dat kan heel divers zijn en we waarderen ook het talent en de inbreng. We hebben een doel in deze kringen. een visie/missie en het helpt dat wij dit allemaal samen hebben om het ook gezamenlijk te dragen. Voor mij is het wel soms een balans-act omdat ik al heel lang bij deze gemeenschap betrokken ben en veel daardoor ook weet en ook letterlijk best wat kennis heb en dat ik niet te veel werkzaamheden op mijn bordje krijg….Ik vraag daarom ook regelmatig wie wil wat overnemen om uit te zoeken. Ik zelf ben thuis in geweldloze-verbindende communicatie en dat vind ik ook een pre om een veilige sfeer te hebben waarin iedereen zichzelf mag zijn en men dit ook respecteert. Ik moest soms door angsten heen met stappen die uit de kring voorgesteld worden die ik zelf nog eng vind, maar ik kon deze stappen wel zetten omdat ik ook vertrouwen heb in de zichtwijze van mensen die frisser naar de siutatise kunnen kijken dan ik omdat ze nog niet zo lang betrokken zijn….Transparente communicatie is ook belangrijk!
Hi Divya, wat mooi om je ervaring te lezen. Het komt echt over of het raakt me hoe open je deelt en vanuit de ik ipv wij. En de balans-act resoneert in me. Daar liep in mijn eigen analyse in het moment ook tegenaan, bij de groepsopdracht 313. En zoals je het doet, dat er dingen op je bordje komen en dat je vraagt wie het wil overnemen. Alsof je daarmee initiatief en leiderschap toont. Ik verwacht dat mensen daar graag in mee gaan op die manier. Dat je niet rechtstreeks vraagt. Dankjewel voor het delen. Liefs, Haiko
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.