Ga naar de inhoud

Online samenwerking systeem (alternatief voor google docs)

MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen Forums MasSCOT Academie Antwoorden Online samenwerking systeem (alternatief voor google docs)

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
      Anne Steiger
      Deelnemer

Hallo lieve medemensen,

hebben jullie ideeën of kennis die jullie kunnen delen erover hoe wij als groep online samen kunnen werken, documenten kunnen delen en samen kunnen bewerken?
      Wij weten dat sommige groepen met google docs werken, discord is ook even langs gekomen en iemand heeft Collabora Online genoemd, Drop Box…

Heeft al iemand ervaring hiermee?

Wij kijken uit hierover te sparren.

Warme groeten
      An en de Glittergroup

Sylvie
      Deelnemer

Wij gebruiken google docs en daarnaast een whatsapp groepje :D.
      Altijd wel tevreden met google docs, tot nu toe het handigste dat ik ben tegengekomen om samen aan een document te kunnen werken, met minste problemen.

Anne Steiger
        Deelnemer

Dankjewel Sylvie, google docs en whatsapp zijn idd handig, maar ethisch helaas minder verantwoord. Daarom zijn wij nu op zoek naar een gouden tip die niet door BigTech gecontroleerd wordt… er is veel, maar wat en waar?

Kristophe
      Deelnemer

Infomaniak, met kmeet en kdrive zijn bekend om een meer ethisch verantwoord alternatief te vormen

Anne Steiger
        Deelnemer

Dankjewel Kristophe, dat klinkt spannend, hier gaan wij ons in verdiepen. Heb jij al ervaring hiermee?

Kristophe
      Deelnemer
        Hoi, beperkte ervaring heb ik, als gast bij kmeet, zonder de app te moeten opladen, nam ik twee keer vlot deel aan een vergadering, gratis. De respectieve apps heb ik gedownload, maar nog nauwelijks uitgetest. Succes!

Hallo An,
      Ik werkt zelf in de ICT (voornamelijk Microsoft) en ben al een tijdje aan het kijken naar Europese alternatieven. Tot nu toe heb ik de volgende gevonden:
      Proton mail en opslag.
      Nextcloud.
      Infomaniak Ksuite.

Proton en KSuite zijn Zwitsers, Nextcloud uit Duitsland dacht ik.
      Nextcloud is in de basis bedacht om zelf te hosten, meer technische kennis vereist daarbij.
      Infomaniak ben ik nu aan het testen en heeft best wel intuïtieve website voor bestanden delen, tekstverwerking en spreadsheets.
      Voor particulieren en kleine organisaties kunnen dit interessante vervangers zijn voor Google/Microsoft.

Je zou ook eens bij GenNL kunnen navragen wat zij gebruiken, volgens mij hebben zij een eigen Nextcloud omgeving.

Suc6 en ben benieuwd naar wat jullie vinden.
      Grt. Demian

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.