- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand, 3 weken geleden door .
Weergave van 2 reactie threads
Weergave van 2 reactie threads
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › Opdracht 1.2 wat verwacht ik van de cursus
Mijn reden om mee te doen aan de masscots training is eigenlijk heel simpel.
Ik ben initiatiefnemer van het concept http://Www.UbuntuArken.nl. Met dit concept willen we woningbouw weer betaalbaar maken, op een grootschalige manier en toegankelijk voor iedereen. Het lijkt misschien op een eco-dorp, maar er is een belangrijk verschil: de gemeenschap staat centraal, terwijl wij vanuit Ubuntu Arken het gebouw ontwikkelen en faciliteren. Het beheer ligt vervolgens bij de bewoners zelf, terwijl het eigendom in een stichting blijft. Zo zorgen we ervoor dat de woningen niet verkocht kunnen worden en betaalbaar blijven, alles is huur, maar bewoners kunnen wel meefinancieren door het geld uit te lenen.
Ik wil graag nog meer leren over gemeenschapsvorming. Vanuit mijn werk bij Ubuntu Wonen heb ik daar al veel ervaring in, maar je bent nooit te oud om te leren.
Daarnaast start er in april een nieuwe groep in Lelystad. Daar zien we een mooie kans voor een meergeneratie-woonark met 150 appartementen.
Lijkt het je interessant om mee te doen en samen een sterke gemeenschap op te bouwen? Laat het me vooral weten!
En natuurlijk: waar ik kan bijdragen met mijn ervaring uit eerdere woonprojecten, deel ik die met alle plezier.
Wat een mooi project, dat kende ik nog niet
Hi Nynke,
Dankjewel
Wat spreekt je er in aan?
En waar ben je zelf mee bezig?
MHG
Conrad
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.