MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › opdracht 2.2.3 eerste versie bestaansreden:
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 weken, 1 dag geleden door
Divya Sabine Verveen-Knochel.
-
AuteurBerichten
-
-
29 maart 2026 om 1:09 pm #3674
Nancy Van der SalmDeelnemerWe leven echt en oprecht, zonder teveel verwachting. Geïnspireerd door elkaar doen we het samen, met respect voor iedereen.
Samenwerken om onze gezamenlijke doelen te bereiken (een rustiger leven in en met de natuur). Ieder vanuit zij/haar eigen kracht en talent.
We leren van elkaar. We delen, geven en verwachten hiervoor niet direct iets terug. Consuminderen.
In rust genieten van de omgeving =en het moment zal ons goed doen. -
29 maart 2026 om 1:59 pm #3675
Demian van der SalmDeelnemerIk zie een klein dorpje met heel diverse, kleine, zelf gebouwde huisjes, hutjes en iets wat op een gerestaureerde ruïne lijkt. Het is heuvelachtig met verderop bos en bergen. Veel mensen zijn buiten bezig met van alles en nog wat in tuinen en bij hun huisjes. Er heerst een rustige maar welkome sfeer.
Ik voel me nog toeschouwer op dit moment maar zou me hier zeker thuis voelen.Ik ben geen tekenaar, dus heb een afbeelding er bij gezocht die bij de beschrijving past.
Zie verder geen optie om afbeeldingen bij berichten te posten 🙂 -
29 maart 2026 om 2:07 pm #3676
Demian van der SalmDeelnemerHet vorige bericht staat bij het verkeerde onderwerp. Na bewerken blijft deze staan…
Wij wonen op een plek die bijna automatisch mensen met elkaar verbindt waardoor men gezamenlijk mooie doelen bereikt op het gebied van voedselvoorziening, gezondheid, kunst en cultuur.
-
1 april 2026 om 8:42 pm #3720
KristopheDeelnemerBestaanredenen van een gemeenschap? Ik begrijp de vraag niet 🙁
-
5 april 2026 om 7:31 pm #3778
G Daemen
DeelnemerHoi Kristophe,
Volgens mij vragen ze wat je met je groep wil bereiken. Als je een gemeenschap op gaat zetten, dan doe je dat ergens voor. Wat wil jij/jullie met je gemeenschap gaan doen?
-
9 april 2026 om 1:56 pm #3820
Haiko AkkermansDeelnemerHi Kristophe, mooi antwoord! Liefs, Haiko
-
-
3 april 2026 om 10:46 am #3758
Sigrid vanheystDeelnemerIk begrijp de vraag ook niet direct
-
3 april 2026 om 11:07 am #3759
Sigrid vanheystDeelnemerOp deze plek, midden in de natuur, leven wij bewust met elkaar, onszelf , en met respect voor ieder individu en mogelijkheden. Door deze manier van leven, leren wij van elkaar, en groeien als mens. Samen groeien in bewustzijn , en ieders talenten verder ontplooien. Samen kan je zoveel meer bereiken, en we delen deze overvloed met elkaar.
We kunnen samen de zorgen en verantwoordelijkheden dragen, met de nodige privacy.
Ik denk vooral aan aandacht, menselijkheid, bewustzijn, verantwoordelijkheid, vrijheid en zorg-
6 april 2026 om 8:43 pm #3787
Divya Sabine Verveen-KnochelDeelnemerHallo Sigrid, Wij kunnen ons helemaalvinden in je/jullie tekst van jullie bestaansredenen. Wij hebben een soortgelijke visie! Mooi om te zien dat er meer mensen zijn die ook hiervoor zich willen inzetten o=ook via een gemeenschappelijke leefvorm. Soms voelen we ons daarmee nog een beetje eenzaam, zeker wat betreft het bewustzijnsaspect en verantwoordelijkheid en overvloed met elkaar te delen.
-
7 april 2026 om 7:53 pm #3802
Sigrid vanheystDeelnemerWij dachten dat aanvankelijk ook, maar blijkbaar zijn we met zoveel meer.
Hopelijk komen gelijkgestemden elkaar tegen, en wie weet wat voor moois daaruit kan ontstaan he. Het begin is dit mooie platform .
-
-
5 april 2026 om 7:28 pm #3777
G Daemen
DeelnemerOnze gemeenschap streeft naar een samenleving waar alle organismen op de wereld zijn voorzien van basisbehoeften, iedereen de maximaal mogelijke persoonlijke vrijheid geniet en mensen de aarde en haar schatten op een verantwoordelijke, duurzame manier beheren.
-
6 april 2026 om 8:38 pm #3786
Divya Sabine Verveen-KnochelDeelnemerHallo Nancy, Mooi hoe je jullie bestaansreden omschrijft. Dit resoneert met die van ons. Succes ermee!
-
11 april 2026 om 1:11 pm #3832
Divya Sabine Verveen-KnochelDeelnemerIn welke regio willen jullie graag iets realiseren Sigrid?
-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.