Ga naar de inhoud

opdracht 2.2.3 eerste versie bestaansreden:

Weergave van 8 reactie threads
  • Auteur

We leven echt en oprecht, zonder teveel verwachting. Geïnspireerd door elkaar doen we het samen, met respect voor iedereen.
      Samenwerken om onze gezamenlijke doelen te bereiken (een rustiger leven in en met de natuur). Ieder vanuit zij/haar eigen kracht en talent.
      We leren van elkaar. We delen, geven en verwachten hiervoor niet direct iets terug. Consuminderen.
      In rust genieten van de omgeving =en het moment zal ons goed doen.

Ik zie een klein dorpje met heel diverse, kleine, zelf gebouwde huisjes, hutjes en iets wat op een gerestaureerde ruïne lijkt. Het is heuvelachtig met verderop bos en bergen. Veel mensen zijn buiten bezig met van alles en nog wat in tuinen en bij hun huisjes. Er heerst een rustige maar welkome sfeer.
      Ik voel me nog toeschouwer op dit moment maar zou me hier zeker thuis voelen.

Ik ben geen tekenaar, dus heb een afbeelding er bij gezocht die bij de beschrijving past.
      Zie verder geen optie om afbeeldingen bij berichten te posten 🙂

Het vorige bericht staat bij het verkeerde onderwerp. Na bewerken blijft deze staan…

Wij wonen op een plek die bijna automatisch mensen met elkaar verbindt waardoor men gezamenlijk mooie doelen bereikt op het gebied van voedselvoorziening, gezondheid, kunst en cultuur.

Kristophe
      Deelnemer

Bestaanredenen van een gemeenschap? Ik begrijp de vraag niet 🙁

G Daemen
        Deelnemer

Hoi Kristophe,

Volgens mij vragen ze wat je met je groep wil bereiken. Als je een gemeenschap op gaat zetten, dan doe je dat ergens voor. Wat wil jij/jullie met je gemeenschap gaan doen?

Haiko Akkermans
        Deelnemer

Hi Kristophe, mooi antwoord! Liefs, Haiko

Sigrid vanheyst
      Deelnemer

Ik begrijp de vraag ook niet direct

Sigrid vanheyst
      Deelnemer

Op deze plek, midden in de natuur, leven wij bewust met elkaar, onszelf , en met respect voor ieder individu en mogelijkheden. Door deze manier van leven, leren wij van elkaar, en groeien als mens. Samen groeien in bewustzijn , en ieders talenten verder ontplooien. Samen kan je zoveel meer bereiken, en we delen deze overvloed met elkaar.
      We kunnen samen de zorgen en verantwoordelijkheden dragen, met de nodige privacy.
      Ik denk vooral aan aandacht, menselijkheid, bewustzijn, verantwoordelijkheid, vrijheid en zorg

Hallo Sigrid, Wij kunnen ons helemaalvinden in je/jullie tekst van jullie bestaansredenen. Wij hebben een soortgelijke visie! Mooi om te zien dat er meer mensen zijn die ook hiervoor zich willen inzetten o=ook via een gemeenschappelijke leefvorm. Soms voelen we ons daarmee nog een beetje eenzaam, zeker wat betreft het bewustzijnsaspect en verantwoordelijkheid en overvloed met elkaar te delen.

Sigrid vanheyst
        Deelnemer

Wij dachten dat aanvankelijk ook, maar blijkbaar zijn we met zoveel meer.
        Hopelijk komen gelijkgestemden elkaar tegen, en wie weet wat voor moois daaruit kan ontstaan he. Het begin is dit mooie platform .

G Daemen
      Deelnemer

Onze gemeenschap streeft naar een samenleving waar alle organismen op de wereld zijn voorzien van basisbehoeften, iedereen de maximaal mogelijke persoonlijke vrijheid geniet en mensen de aarde en haar schatten op een verantwoordelijke, duurzame manier beheren.

Hallo Nancy, Mooi hoe je jullie bestaansreden omschrijft. Dit resoneert met die van ons. Succes ermee!

In welke regio willen jullie graag iets realiseren Sigrid?

Weergave van 8 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.