Ga naar de inhoud

Opdracht 2.3.3 Visie, Missie, (+doelen & waardeb)

MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen Forums MasSCOT Academie Antwoorden Opdracht 2.3.3 Visie, Missie, (+doelen & waardeb)

• Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 maand geleden door Welt.
Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
      Kristophe
      Deelnemer

VISIE -Waarom?

Onze diepe behoefte aan connectie en bijhoren bemiddelen door de organisatie van een (woon-)gemeenschap als middel tot persoonlijke groei, sociale verbinding en maatschappelijke integratie..

MISSIE: Wat?

Een veilige, interactieve woonkader bieden voor een groep mensen die van elkaar wil leren en samen groeit naar meer tolerantie & respect, individuele ontplooiing en een hoge levenskwaliteit.

DOELEN: Hoe?

– beheer van een vastgoed voor een aangepaste en kwaliteitsvolle huisvesting;

– ontwikkeling en toepassing van instrumenten en activiteiten ter uitdieping van de connectie tussen de leden, met aandacht voor expressie, celebreren, verbaliseren, somatisch werk, creatie, steun en uitwisseling

WAARDEN: belangrijk!

gelijkwaardigheid van de leden; positieve lichaamscultuur & consent gebaseerde connectie; conflictoplossing; democratie, (o.a transparante besluitvorming),  leren, respect voor verschil, samenwerking, individuele autonomie & bijdragen, gezondheid, milieu, inclusiviteit, diversiteit, aanpasbaarheid,,

Welt
      Deelnemer

duidelijk Kristhope! ik herken zoveel bij jou met betrekking tot mijn eigen woonconcept.

Welt
      Deelnemer

VISIE -Waarom?
      ik zie een wereld waarin we als mensheid met elkaar leven, en voor elkaar, als eenheid.

MISSIE: Wat?
      een gemeenschap zijn, waar verbinding centraal staat, met oog op eigenheid en voldoende privacy.

DOELEN: Hoe?
      minimaal 10 woonuntis, grotere en kleinere, en een multifunctionele ruimte/lokaal en een winkel, soort buurtsuper, maar dan met verantwoorde producten, liefst uit eigen tuin en streekproducten.

WAARDEN: belangrijk!
      dat ieder mens uniek is en op zijn manier bijdraagt aan de maatschappij. ieder heeft kwaliteiten en talenten en deze met elkaar inzetten, zonder het gevoel te hebben dat de één beter is of minder dan de ander.

Hallo Welt, Het spreekt ons aan dat je de eenheid benoemd in je visie en ook dat niemand beter of minder is, maar uniek is in zijn bijdrage.

G Daemen
      Deelnemer

Visie
      Een eerlijke wereld, waar niemand onnodig hoeft te lijden, iedereen in basisbehoeften is voorzien en vrij is te zijn wie ze (willen) zijn en doen wat ze willen doen.

Missie
      In de praktijk uitproberen wat wel en niet werkt, om tot concrete, uitvoerbare stappen te komen richting de eerlijke wereld.

Welt
        Deelnemer

een eerlijke wereld, hoe mooi! dat is wat me steeds meer overvalt de laatste tijden. alles voor het gewin, en ten koste van…… hoe mooi is het als je het de ander gewoon gunt, vanuit overvloed, vanuit weten dat er genoeg is en dat er geen tekorten zijn, maar dat die kunstmatig in stand gehouden worden. een hele mooie om ook in mijn concept verder te verwerken G. Daemen.

Hallo Kristophe, Een heldere verwoording waar we ons ook in kunnen herkennen!

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.