- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 3 weken geleden door .
Weergave van 0 reactie threads
Weergave van 0 reactie threads
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
MasSCOT – gratis online training gemeenschappelijk wonen › Forums › MasSCOT Academie Antwoorden › Opdracht voor en nadelen van diverse besluitvormen”
Ik zie hier niet zo duidelijk een opdracht staan waarop ik zou moeten antwoorden….Is hier mogelijk de vraag dat we zelf de Voor en nadelen benoemen? Democratisch kan grote onvrede creëren en spanning, consensus en consent vind ik allebei beter voor een groep. Cosent spreekt mij het meest aan…Maar helemaal duidelijk is me het verschil nog niet tussen consensus en consent. Ik heb de indruk dat in onze gemeenschap de stappen/regels van consent nog niet helemaal bekend zijn waardoor voor mij wel soms grenswaardige dingen gebeuren…Ook weet ik niet of het een geschikte methode is bv zoals wij dit recent hadden, dat het om de besluit ging over een al langer meedraaiend aspirantlid volledig lid te laten worden. Er waren een paar bezwaren die meer op een gevoel dan op feitelijke situatiesfeiten gebaseerd waren en de leden met de bezaren wilden niet in gesprek gaan met deze persoon, ook niet met iemand erbij die dit gesprek zou begeleiden. IK miste in deze situatie dat er groei mag gebeuren, zeker ook bij het belangstellende aspirantlid. We gingen uiteindelik in de grote groep erover met consent besluiten, maar er zijn in de deelronde door een lid bv argumenten genoemd gebaseerd op een kleine groepspefenin waar iedereen zijn gevoel en frustratie helemaal mocht uiten . Ik ervoer dat als een schending van privcy als dit dan tegen je gebruikt mag worden en de hele groep opeens erover hoort wat je toen in een klein groepje veilig hebt gedeeld. Dus ik vermoed dat we over dat soort dingen eerst helder moeten worden en ook eens erover zodat het een tevredenstellend proces kan worden en tevredenstellend resultaat kan brengen…
We gebruiken cookies om de website goed te laten werken en het gebruik te analyseren. Sommige functies werken mogelijk minder goed als je geen toestemming geeft.